Ik leer anders


Ik leer anders

Sommige kinderen (ongeveer één tot twee per klas) denken eerder in beelden dan in woorden. Deze zogeheten beelddenkers kunnen problemen ondervinden met lezen, schrijven of rekenen. Omdat het kind de lesstof op een andere manier verwerkt dan de meeste kinderen uit zijn klas kan het de lesstof niet adequaat oppikken. Via methode  ‘ik leer anders’ krijgt het kind concrete handvatten om de lesstof op een andere manier te benaderen, waardoor het veel succesvoller wordt op school. Deze aanpak is zowel geschikt voor kinderen en jongeren binnen het reguliere onderwijs als binnen het speciaal onderwijs. Vooral kinderen en jongeren met een diagnose in het autistisch spectrum kunnen baat hebben bij deze aanpak van de lesstof.

De basistraining bestaat uit vier bijeenkomsten aan de hand van het ‘ik leer anders’ werkboek. U kunt het boek zelf aanschaffen of bij ons bestellen. (Oosterveen-Hess, A. (2010). Werkboek ik leer anders. Uitgeverij Ik leer anders). Meer lezen over deze methode? Kijk op: www.ikleeranders.nl.